hyatt firas

hyatt firas

Thursday 13 March 2014

Firas check up setahun jagung.


Kesian anak ummi... kena cucuk. Semalam dengan lapang dadanya hubby and aku ke klinik untuk buat check up 1 tahun. Meh-meh timbang dulu ye sayang 11.4kg anak aku...patutla kus semangat ummi mendukungmu sayang. Tapi tak apa janji sihat. Sebenarnya dah terlebih 2 bulan lebih. Baru anak sorang, check up pun terlepas. Bukan aku tak ingat tapi macam-macam hal berlaku saing-saing Firas nye date check up tu. Arwah atuk meninggal, Firas tak sihat nye lagi..
Sebelum ni check up and injection Firas memang aku ambil di KK je. (Klinik Kesihatan) tapi semalam aku bawa dia ke klinik swasta sebab malas nak dengar nurse kat KK tu bebel kat aku sebab lambat datang.

So semalam aku ngan hubby mohon masuk opis lewat sikit hantar Firas ke klinik jap. Ini lah untungnye keje gomen boleh minta excuse dengan bos if kes-kes macam ni. Tapi tengok ketua jabatan juga la kan.. nasib KJ aku ngan hubby ok jer.. So sampai la Firas di Klinik Pakar Kanak-kanak Choo ni. Kat Muar ni tak banyak klinik pakar kanak-kanak ada dua je kot yang aku tahu. Klinik Dr Er kat Jalan Arab and lagi satu klinik yang aku bawa Firas ni la...lokasi kat Jalan Abdullah. Doktor nya lelaki dan yang paling aku suka beliau sangat lemah lembut dan menjawab segala persoalan aku dengan sabar. 



Masuk-masuk je Firas da rasmikan rumah agam ni..kemain keluar masuk guna pintu tu.. Seronok pula tengok dia. Al maklum la kat rumah tak de rumah agam tu. hihihihi...biar dia seronok-seronok sebab jap lagi dia mesti nangis kena inject. (firasat aku la dia menangis)


Memohon simpati Firas ni muka dia. Aku siap sempat dodoi dia lagi sebelum inject tu... Aku tengok muka Firas bukan jarum yang mencucuk itu. Tak sanggup nak menengok nya... Babah please take picture.. hihi nasib dia nak melayan aku tolong snap.. Kena je jarum aku dah bayangkan jeritan Firas tapi jangkaan meleset. Firas tak nangis langsung... Aje la budak ni da napa kebal ke dia? Alhamdulillah anak ummi kuat.. 
Yang pasti Alhamdulillah doktor bagitahu aku Firas on track progress dia. 


Keluar bilik doktor jer terus berlari semula ke rumah agam tadi tu...hehehe Firas oh Firas doa ummi semoga Firas jadi anak yang soleh dan membesar menjadi insan yang berjaya dunia akhirat. AMIN.
Tanda kena inject!!! peha nya yang gebusss...

Maaf En hubby gambar abang tak boleh upload so pic ummi and Firas je la kali ni ye..

Bubbye..





No comments:

Post a Comment