hyatt firas

hyatt firas

Wednesday 5 March 2014

Maggi tom yam meletoppss.

Salam selamat malam....hikhik



Yer yer nak update la ni.... update dinner apa malam ni... Ini la masakan kegemaran hubby I En Hazli... Maggi perisa Tom Yam. Aku pun xpaham napa la dia suka sangat dengan maggi tom yam yang aku masak ni. SAATAKUBERSAMANYA... inilah antara perubahan keatas dirinya...
eewwaaahhhh.. bermadah bagai. nak cite pasal maggi je kot. Mana tak aku cakap berubah, dulu dari kita orang kawan, bercinta, bertunang hubby tak suka maggi yang ada kuah mesti nak maggi goreng tatapi 1 hari tu aku telah memasak maggi tom yam versi Mak Safi....jeng..jeng..jeng... dengan muka ketatnye hubby aku makan dalam keadaan terpaksa.. tiba-tiba....... apalagi dia kata 'sedap giler yang xpenah abg makan maggi sesedap ni....pandai isteri abg masak'... over tak aku? hhahhahhahaha pastu terus kena badi ngan maggi tom yam ni. Asik la request maggi je sampai aku naik muak da... Demi suami tercinta kugagahkan jua masak maggi ini daripada dia suh aku masak chicken grilled ke nasi arab ke kan....
jom2 kita tengok resepi maggi tom yam aku... (masak maggi pon nak resepi bagai)

Bahan - bahan


1 labu bawang merah di mayang halus
1 biji bawang putih di mayang halus
6 biji cili kampung(bahan meletoppss)
2 keping tahu yang di goreng
Sawi jepun (aku suka sawi ni sebab dia xpahit)

DAN semestinya


Maggi ni if tak ada memang tak jadi apa la kan.....

Cara-cara

Tumis kan semua bahan-bahan yang di mayang tadi pas tu letak air jangan banyak sangat jangan sikit sangat agak2 je... tunggu sehingga mendidih pas tu letak paste yang kat dalam maggi tu n letak tahu, sayur sawi tadi serta mee maggi.... didihkan sekali lagi, ttaaaddaaaaaaa...... siap!
Senang sangat kan tapi hasilnye meletoppss...




Hah kau tak ingat dunia...sehelai maggi pon tak der ajer lah hubby aku nih.... kan aku cakap. Aku and firas hilang pun dia tak perasan gaknya... 

So selamatlah korang mencuba yer... nnti leh la share kan moments nye..

Bubbye...

##sambil berbisik..kak T nak kemas baju sok nak fly. nak ke mana? tungguuu......  :)









No comments:

Post a Comment