hyatt firas

hyatt firas

Thursday 30 October 2014

Rumah baru kami.

Assalamualaikum WBT...

Hari ni aku nak cite pasal rumah baru kitaorang... da dekat 2 tahun kot aku sign agreement tapi pembinaan masih tak siap-siap sejak Firas dalam perut lagi aku gi tapak pembinaan. Masa tu masih berceracak lagi tak nampak bayang rumah pun. Hanya melihat sekeping kertas yang berlukis blok sana blok sini ukuran sana ukuran sini.. tapi hari tu aku melawat tapak macam da siap secara kasarnya. So kak Ti call la pemaju untuk bertanyakan status rumah tu. Bila agaknya boleh dapat CF da tak sabar nak pindah sebabnya rumah yang kitaorang tinggal sekarang ni agak jauh juga dari office dalam 20minit. Amboi macam jauh no.... tapi jauh la juga if nak dibandingkan dengan rumah yang baru hanya 5min jer perjalanan ke office.. heheheeh...

Rumah yang kitaorang tinggal sekarang loan dari En Hazli, napa dia beli jauh-jauh kena la tanya dia.. tapi aku agak sebab dia frust kot membawa hati yang lara tu yang beli rumah jauh sikit. hahahahaha..
So rumah kedua ni loan aku la pulak.. tapi pon dia ada top up juga sikit.. hihi.. terima kasih abang... (amboi abg) yela sebab dah tolong top up..  :) Errmmm... cerita pasal kol pemaju tu.. macam biasalah dia pon tak dapat exact date bila CF tu keluar tapi yang pasti dia cakap tengah tunggu kelulusan dari IWK jer. TNB, SAJ, Majlis Pembandaran dan kawasan sewahtu dengannya dah ok. Ntahlah aku malas nak fikir2 lagi... janji rumah tu elok  siap dan tak de masalah apa-apa lepas duduk nanti...

Jom cuci-cuci mata tengok gambar rumah kitaorang yang ntah bila dapat pindahnya..


Tuan tanah kedaung memantau...heheheh


Rumah aku no 3 dari tepi.


Ruang tamu.


Bilik utama.


Dapur.


Tingkap ni kat dapur kiranya tempat letak sink nanti.


Pandanga dari dapur nak ke ruang tamu sebelah kanan tu bilik.


Tanah ciput untuk bercucuk tanam. (tanam rumput jer ler)


Tandas bilik tidur utama.


Tandas bilik tidur utama ni sinki dan toilet bowl tu warna peach.


Ini pulak sinki tandas bilik air rumah.


Tandas cangkung untuk tandas air rumah.


Samalah tandas air rumah view jer  berlainan.


Ni depan rumah aku.



Rumah ni jenis semi D ada 3 bilik tidur 2 bilik air..Alhamdulillah syukur sesangat kepada Allah memberi kami rezeki.. InsyaAllah cukuplah untuk kami anak beranak berteduh hingga hujung nyawa...Amboiii ayat ko Atie... hihi tak boleh blah kan.... Sekian saja tunggu kak Ti pindah rumah pulak yer... atau pun cam nak wat N3 ruang rumah idaman pulak..kihkih....



Bubbye....


No comments:

Post a Comment