hyatt firas

hyatt firas

Tuesday 18 March 2014

Pusat Kiropraktik bersama ibu mertuaku

Salam semua...

Ada ke "semua" ? hihihihi... as long as page view aku ada pergerakan maknanya adalah "semua" tu. kuikuikui... Hari ni aku nak share "barang rare" ni. Ayat orang zaman sekarang.
Sebenarnya hari Jumaat lepas kan cuti so hubby and aku bawa Mak Sina (MIL) ke Mindrest kiropraktik center ni untuk second appointment. Pak Haji Shukor (FIL) pun ikut menemani isteri tercinta.. Apa kebenda pusat kiropratik ni?
Hah ni link yang aku rasa boleh menjelaskan apa kiropraktik ni .apa itu kiropraktik ek? Aku pun tak tahu mula2 dulu sehinggalah Mak Safi (My mom) rekemen kat besannya keberkesanan kiropraktik ni. Kat sini ada 2 orang doktor, Seorang tua dan seorang muda. Nama pun aku tak tau..sempoi-sempoi jer pusat nih..tapi hasilnye memberangsangkan.... Haahh.. ni gambar depan pusat kiropraktik yang agak susah juga nak mencarinya.
nampak kan mak n ayah mertuaku bersama Firas..hihi
Macam mana mak aku boleh tahu pusat tersorok ni? Macam ni cerita dia......Hari kedua puasa hari tu mak tetiba sakit dalam peha tak boleh nak jalan semua asyik terbaring jer sampai nangis-nangis dia kata bisa sangat. Aku pun jadi tak tentu arah jadinya macam mana nak buat ni??? Aku urut pun-urut pun tak hilang juga..Semua ubat da try, gi klinik jangan cerita la selang  2,3 hari je gi klinik berlainan. Last - last gi hospital pon sama gak tak hilang bisanya..Klinik dan hospital biasalah ubat tahan sakit jela yang dia bagi. Time makan ubat hilang sakit pas tu sakit semula. Kesian tengok mak time tu.. Allah je yang tahu. Usaha tradisional pun mak aku gi tapi belum temu jodoh orang cakap tak hilang juga sakitnye... Nak dijadikan cerita... pada suatu hari mak aku terjumpa akak ipar dia yang berketurunan cina ( mak berketurunan cina tapi diambil jadi anak angkat oleh atuk aku masa kecik ) tu pastu borak punya borak aunty aku tu pun citer la pasal dia tak boleh cangkung pastu  pergi ke pusat kiripraktik ni 2x Alhamdulillah da boleh cangkung pas tu.. Hah pas tu bermulalah perkenalan Mak Safi dengan Pusat Kiropraktik nih.

ramai menanti.
Dapat no telefon senang kerja.. Mak Safi nak terus pergi tapi nanti duluuuuuuu...kena buat appointment la mak. 1 bulan okey mak aku tunggu baru boleh dia jumpa Doctors of Chiropractic tu. Aduhai merayu pun nak cepat cakap sebab tak tahan sakit receiptionist dia jawab makan pain killer dulu. Punya ramai dan tak boleh adjustnye time table beliau. huhh... Alhamdulillah sangat bersyukur aku pada Allah kerana dengan izinNya dan baru sekali pergi Mak Safi nye sakit yang bisa-bisa tu hilang. Bayangkan lah betapa bersyukur nya mak... Masa mak ke hospital hari tu doktor pakar cakap tulang belakang mak ada yang tumbuh baru dan tercucuk kat urat yang link dengan peha mak tu yang buat bisa macam tu la lebih kurang cerita dia.If term medic tak tahulah aku macam mana penerangan dia if term orang kampung cam aku ni cam tu la bunyinye.. and yang lebih merisaukan aku ianya doktor cakap tak boleh hilang sakitnye.Takkan pula seumur hidup mak nak menahan sakit tu.. So skang aku malas nak fikir-fikir lagi yang penting Mak Safi da sihat. 8kg lost time dia sakit tu... Dalam 6,7 kali juga la mak berulang ke sana sampai betul-betul segar badan dia.

Anak ummi tolong meriuhkan suasana.
Nak beritahu juga majoriti yang ke sini berbangsa cina, ada dari sekitar Melaka, Singapore dan Beijing pun ada. Sepanjang  pergi bawa Mak Safi and Mak Sina aku tak jumpa lagi orang melayu yang sama -sama tunggu turn jumpa doktor ni tapi aku tahu ada orang melayu juga yang ke sini. Sebabnya kak ida kawan aku tu ada bercerita yang dia pernak kesini. Tangan tak boleh angkat nak pakai baju tapi dua kali pergi Alhamdulillah dengan izin Allah pulih tangan dia. Aunty depan rumah dia pakai kerusi roda sebab jatuh tiba-tiba da boleh berjalan pakai tongkat. Semuanya dengan izin Allah... Itu antara cerita yang berjaya dan serasi dengan Kiropraktik ni...
Ini cerita Mak Sina pulak... Kesian mak mertua aku ni cerita dia lebih kurang macam Mak Safi juga tulang tercucuk kat urat dan menahan bisa sakit kaki. Tapi Mak Sina pergi urut dari peha sakit turun pulak sakit dia ke pergelangan tumit. Mak Sina cakap lepas 1st treatment tu ada kurang dah boleh jalan-jalan lama sikit. jeng...jeng...jeng... Alhamdulillah... Ni sempat aku snap cara rawatan dia, aku google tengok treatment pakai tangan tapi dekat sini doktor dia cipta 1 alat macam stapler gun betulkan tulang-tulang yang terkeluar landasan dia. Alat tu doktor yang tua tu yang cipta. Ni doktor muda Mak Safi cakap treatment dengan doktor yang tua tu sakit sikit and kejap jer dia 'tembak' tulang tu tapi hasilnya Alhamdulillah. Banyak pengalaman orang lama gaknya tu yang kejap jer.. Mak Safi kena dengan doktor yang tua ni.hihi Mak Sina kena dengan yang muda. Mungkin yang muda ni baru lagi so treatment dibuat dengan berhati-hati dan hasilya tak kurang hebatnya...eceh... SEBAB aku pun treatment dengan dia...soft spoken dan sangat berhati-hati.

Aku?? napa aku perlukan treatment ni? sebab masa aku f5 dulu pernah jatuh tembok so...so...so...saje gatal nak try mana tau ada tulang yang beralih.. Tapi bila korang buat treatment ni rasa macam ringan gila badan... bahu , tengkuk , tangan lenguh2 semua hilang kepala rasa ringan sangat. Sebab duduk office dengan postur badan yang tak betul akan menyakitkan badan aku. Ni kira macam dapat urutan kat spa la...hihihi.. sekali jer aku buat.

sajer capture pic ni time tunggu mak sina..
errmmmm...nak close entry ada benda yang tertinggal. haahh... betul la tu pusat kiropraktik ni kat mana?
berapa bayaran dia? kan..kan..kan.. xd pon tulis kata nak share....

***Kat Jalan Melaka Raya 28 berdepan dengan Mahkota Medical Center tapi berlapis-lapis jalan dia.
***Bayaran pulak if 1st time pergi RM 200 kira pendaftaran la pastu korang dapat 3paket herba cina.
      Untuk next treatment akan akan datang RM80.

So sesiapa yang berminat boleh la buat appointment dulu... Aku tak la jamin boleh pulih tapi kita berusaha..
Dah abiss dah.... yeeaayyy!!!!

Bubbye...



7 comments:

  1. Assalamualaikum sis.. saya baru tau yg saya kena slipped disc effect masa eksiden 2 tahun lepas.. sakit sangat2 tulang belakang ni.. saya banyak google psl slipped disc, kebanyakannya review pasal kiropraktik. nak try juga sebab jalan pun bongkok2 ni... menangis dia punya sakit.. boleh tak sis sahre no.telefonnya? nak sangat2 pegi.. harap sis boleh bantu..terima kasih. boleh email kat saya -->mizzyati.710@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Wslm sis..

    Tel : 06-2866643 (office)
    014-3023908 (hp)

    ReplyDelete
  3. Cuba lah mudah-mudahan kurang sakitnya. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  4. Assalamuaalaikum sis....sy ad masalah slip disc jugak..nk tny ad x alamat pusat rawtan ni kt mn ye?

    ReplyDelete
  5. Assalamuaalaikum sis....sy ad masalah slip disc jugak..nk tny ad x alamat pusat rawtan ni kt mn ye?

    ReplyDelete
  6. Assalamuaalaikum sis....sy ad masalah slip disc jugak..nk tny ad x alamat pusat rawtan ni kt mn ye?

    ReplyDelete
  7. Bole tau ape perkembangan terkini selepas guna khidmat kiropraktik ni?dah baik ke?

    ReplyDelete