hyatt firas

hyatt firas

Tuesday 4 March 2014

Pergi pasar malam Sungai Rambai

Salam . . .

Hah pergi paso malam pun nak update blog????? amikk ko... kepoh kan aku. bukan apa aku nak share info sebenarnya, korang memang selalu fikir negative jer eh. Pasar malam or paso malam (versi orang Muo)
or pasar lambak ni memang popular kat semua tempat aku rasa. Sepanjang aku hidup ni pasar malam paling best aku rasa pasar malam kat Melaka. Memang itu jer kot negeri yang aku pernah pergi pasar malamnye... hehehe lagi mau citer pasar malam paling best kat Melaka je, ntah2 kat KL,Terengganu, Pahang lagi best.. hikhikhik...

Apakah info yang nak share mengenai paso malam ni? Share mamam sedap la apa lagi... Semalam aku ke paso malam sungai rambai sebab malam tak tau nak masak apa so hubby ckp "jom kita gi paso malam"..hubby memang tempat peberet dia paso malam ni, setelah aku 'menapau' sambal sotong Mak Safi yang mabeless tu, bukan tuk aku tapi utk Mr hubby... 
hah jap jap belanja 1 pic dulu...


Aku xdapat snap picture banyak... camner la nak share info ek... tapi aku cite gak. Ni masa aku baru nak turun kete. Paso malam ni banyak gerai sepanjang jalan dan macam2 ada jual bak kata makcik aku "mak ngan ayah je yang tak de jual" hah tu baru paso malam Sungai Rambai lom Merlimau lagi. Lagi gile ko dibuatnye. Pergi steady meady dukung Firas je..balik jer Firas kena jalan sendiri and bawa makanan sendiri.. hah tu penangan paso malam kat Melaka ni. Kemeriahan nya terletak pada makanan yang variety and sedap2 meletoppss kak jah ooiii....


Nape jela kak Ti ni upload picture akak ni...jawapannye makanan kat akak ni memang semua sedap2 hingga menjilat jari. Akak ni kual macam2 ada mee/mee hoon soto, soto, laksa penang, laksa johor, nasi ayam, hah yang dia tengah tabur tu bubur ayam kalah bubur ayam Mc D. Korang cari la akak ni if gi paso malam xrugi...Senang je nak cari akak ni berniaga kat paso malam Merlimau , Sungai Rambai , Duyong ntah mana lagi aku tak ingat dia cakap. Lagi senang ko tengok yang berniaga atas lori barang2 makanan tu, tu la dia tempatnye... Mak Safi yang cerewet pasal makan tu pun cakap sedap maknya mmgla sedap.
 Tak lupa juga akak tu kenal aku ngan hubby lagi.(amboi tak abis2 lagi promote akak ni) hehehehe... Dia kenal aku masa kat Merlimau masa tu aku terbuyut2 mengandungkan Firas....Boleh kata setiap minggu aku tapau kat dia sebab tak larat nak memasak....

Fuhhh.... itu 1, ada lagi tempat ayam goreng, keropok lekor, roti john, satay aduh duh duh....semua sedap tapi aku tak sempat nak snap... tak pe lenkali ado... n InsyaAllah aku update kemeriahan paso malam kat Merlimau yang akan membuat orang seluruh Malaysia datang ke paso malam Merlimau ni. (amboi over ko atie) ntah2 tempat lain lagi havoc paso malamnye. Tapi pada aku ni la yang terbaik...
Sebelum tutup belanja la 1 lagi picture penutup....

Macam panjang jer kan paso malam ni, ni aku amik tengah2... hihihi...

Ok dah abis da..... Hari ni Selasa paso malam Sungai Abong. weeeewiiiitttt!

Bubbye...




2 comments:

  1. akak. apa landmark pasar ni. nk pergi la malam ni

    ReplyDelete
  2. Cari pejabat pos Sungai Rambai. If dari Muar lalu jalan lama untuk ke Melaka traffic lite kedua belok kanan... Pergi hari Isnin ye malam... :)

    ReplyDelete