hyatt firas

hyatt firas

Wednesday 9 July 2014

Nak berbuka apa hari ni..

Assalamualaikum....    :)



Hari ni hari ke 11 umat Islam menunaikan ibadah puasa... yeaayyyy!!! lom ada ponteng lagikkk. Aku tengok semua blog meriah meng"upload" gambo juadah berbuka puasa masing2 terliur aku di watnya.... kat opis aku plak setiap hari masing2 sibuk bercerita nak masak apa la untuk juadah berbuka puasa hari ni... macam2 menu and resepi keluar setiap hari hokehh termasukla aku.kihkihkih... Excited nye kemain lagi...apa pun korang nak masak nak beli or masak yang penting elakkan pembaziran. Cewahhh..... moga aku pun dikuatkan iman dari godaan makanan2 di pasar Ramadhan. Amin. hihi

Sebenarya aku pon nak la jugaakkkk upload gambo juadah berbuka pose aku..hahaha... tapi yg kelakarnya ada 2 hari je punya menu yang aku sempat snap itupon sebab buka kat luar. Juadah time kat rumah semua tak sempat aku snap pas siap2 hidang terus makan da abis makanan baru teringat. Hari esok pulak da berkobar2 ingat nak snap picture dulu tapi da berebut pulak dengan si Firas. mana nak menjaga dia mencapai semua makanan yang ada mana nak suapkan dia berbuka sekali nye... at the end 1 picture pon x terambil...

Nak share makan kat sini sedap ROW-SIX AEON bandaraya Melaka.


 Aku xpasti bila kewujudannya yang pasti aku suka makanan kat sini. Maybe makanan dia makanan asia kot tu yang kena dengan selera aku.  Masa pic ni aku snap ini kali kedua aku ke sini. 1st time aku ke sini masa 1st Ramadhan hari tu sebab adik aku Firdaus belanja gaji pertama katanya. So apa lagi 1 family semua la pergi... ingat nak tong2 ngan dia sian plak baru2 kerja tapi dia kata xpayah.selamat la...hehe Semoga diberikan rezeki yang melimpah ruah dan semoga diberi keberkatan juga dalam kehidupan.Amin. panjang doa sebab dapat belanja...hihihihihi...Aku nak share makan kat sini sedap sebab 1st time pergi ramai2 hari tu aku ada rasa semua makanan yang en hazli ayah mak adik2 order semuanya sedap. Okey tak tau nak cakap apa jom layan pic ni. (xbanyak pon pic nye)



En Hazli makan mee goreng mamak... punyala banyak makanan sedap2 dia boleh pilih mee goreng mamak. Ayg pon bleh gorengkan kat rumah. Tapi serius xrugi order memang meletoppss mee goreng mamak dia..


Tomyam seafood letak santan.... En Hazli cakap sedap juga. Aku pula cakap sedap tapi kurang meletoppss. yang meletoppss nye udang kara yang besar tu n mee nya guna angel hair. 


Ayam goreng ni apa nama dia ntah tapi ini memang meletoppss....  aku suka!! En Hazli yang order...


Juices kat sini memang meletoppss sebab pure fibre buah tu terasa... n gelas dia XL cukupla menyamankan tekak kami bertiga. adoiyai.... aku xdapat rasa ABC dia sebab da abis. Aku rasa mesti meletoppss juga... tengok kat menu dia macam-macam ada. maybe next time...
Itu jela yang kita orang order.kihkihkih...

Sebab kita orang kena berbuka kat luar hari itu adalah disebabkan pergi hantar ipad Firas yang telah terpecah skrinnye...huaaaaaaaaaaa... Babah Firas terpecahkannya... apa nak buat da xd rezeki kan.... so hantar kat Mac City for new replacement.

And................................

Pada 6hb Julai pula Mac City call ipad baru da sampai so kita orang balik kerja terus rushing ke Aeon lagi tanpa bawa Firas. Babah Firas nak berbuka kat rumah xnak berbuka di luar tu yang nak xbawa dia. Abiss ko ingat sempat ke? Memang lah xsempat.. Apa lagi tapau kat La Bahome...roti wat alas perut katanye.. sebab balik nak makan ayam masak asam pedas yang Mak Safi da masak.. boleh cam tu...


Ni la dia roti and piza yang sempat aku beli hari tu. Sotong goreng tepong and ayam goreng En Hazli dah abis ngap baru teringat lom amik picture. Air pulak aku beli teh bunga Yeo's untuk En Hazli and Kopi Ais Pokka untuk aku. Sampai pening kepala esoknya aku layan kopi ais Pokka ni. Tapi memang meletoppss la kopi ais tu pon korang kena try jugakkk..... kahkahkah......

Makan dan berbukalah kami dalam kereta hari itu...... gara-gara nak simpan perut makan asam pedas ayam mak Safi.... Seronok pula rasa sesekali berbuka dalam kereta lain rasanya..  :) ok sampai ni je n3 kali ni...


babai....


No comments:

Post a Comment