hyatt firas

hyatt firas

Wednesday 22 October 2014

Geram!!!

Assalamualainkum W.B.T

Aduhai aku da tak tahan sangat rasa nak meletop top top jer skang ni...
Benci melihat sikap manusia yang enak memungkiri janji sewenangnya menabur janji.
eeeeeeeeeee..... benci la aku tgk muka ko ni.
Pas tu berlagak baik pulak menutur kata seperti semua terjadi dengan tidak sengaja ko dan hanya memohon maaf..HOOOOiiiiiiiiii.....

Apa kena plak ko ni Atie meroyan di hari Deepavali ni.... nak nangis nak nangis la..... sebelum nangis aku nak wish Happy Deepavali kepada kaun India yang menyambut hari pesta cahaya ini....


Ok sambungan meroyan aku ni bila hati da tak mampu bersabar mata mula mengeluarkan air mata... 
hhuaaargghhhh!!!! citenya...

6 bulan yang lepas aku terjebak dengan main kutu.. kutu is undi bagi mereka yang tau tau ye atau dikenali sebagai 'snowman' bagi Singaporean. Bunyinya 'sno-man' tau bukan 'snowman' orang salji tu. Hah terjebak dengan seorang owner butik ni, mana lagi kenalnya through Fb ler. Macam mana aku bleh senang2 percaya sebab aku tau butiknya dan senang nak cari if ada apa2 terjadi. Di pendekkan cerita bulan pertama mmg tak ada masalah la sbb dia selaku mak kutu yang dapat..kedua n ketiga pon tak de masalah...  Sampai bulan keempat turn akak tu dia da wat hal... duit yg anak kutu bank in kat dia, dia xbagi pada anak kutu yg terima bulan tu. Aku da dedor (ayat orang johor maksudnye takut) anak kutu itupon meroyan la di group whattsapp mengapa tiada lagi bayaran kerana anak kutu yang lain telah update membuat bayaran... jeng..jeng..jeng.. macam biasalah orang kalau da tak amanah ni mcm2 alasan dia bagi... tak sempat la nak ke bank busy katanya....

Setelah bermacam alasan dapatlah anak kutu ini duitnye.. Turn yang kelima kita orang decide bayar terus ke akaun anak kutu yang terima kutu pada bulan tu. Ok semua tak de masalah, masalah nye mak kutu ini tak bayar pulak. Bayar sebulan lewat, sebulan hookeeehhhh lewatnye!!! omaigot masing2 ada plan kot dgn duit kutu tu ko plak senang2 hati byr suka ko!!!!! dan bulan 10 ni turn aku pulak anak kutu keenam yang dapat mendapat nasib yang sama. Due 10hb telah menginjak ke 22hb masih xdapat lagi...... paling aku benci berjanji dan mempermainkan aku macam aku ni budah kecik!!!!

Dari 10hb, akak byr dlm 13hb ye atie... tiba masa sblm 16hb ye atie... tiba masa dlm minggu ni ye atie... tiba masa cek xclear lagi la atie... tiba masa tghr ni ye atie... tiba masa mlm ni ye atie... tiba masa malam ada class xsempat, pagi esok ye atie... tiba masa pagi ni jgn ke bank duulu ye atie tghr ni confirm ada baru atie gi cucuk... tibe masa abang akak xg bank atie padahal akak da pesan.dia lupa... tibe masa malam ni akak bank in atie.. tibe masa pagi td minta akaun no... padahal acc no aku tertebeng (sekali lagi perkataan org muar maksud tertera) kat group yg ko jadi admin tu... ni senyap pula bila aku check kat akaun memang aku da agak. TIDAK ADA pon masuk duit aku.  Apa punya manusia ni? ALLAHUAKBAR.....


Macam mana aku nak bersabar lagi.... even nicest people have their limits!!!!
Arrgghhh..... ada cadangan or idea nak bagi ini orang pengajaran tak ek...
Bikin hati panas la awak ni....
Semoga Allah membantu hambanya yang teraniaya ini dan semoga akak diberi hidayah dariNya.

Amin..

Bubbye...

No comments:

Post a Comment