hyatt firas

hyatt firas

Tuesday 4 August 2015

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI



Assalamualaikum W.B.T..

Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Ilahi meraikan Syawal yang mulia tahun ini. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin yea...Hahh baru nak wat ucapan hari raya? dah Syawal ke 19 cik kak oii.... Februari ke Julai wah sibuknye ko Atie. Apa yang di sibukkan
pun aku xpasti, cuma hari ini terpanggil untuk menulis blog yang dah bersarang ini. Mungkin mood dan aura positif bulan Syawal yang masih berlegar kuat membuatkan aku juga jadi positif dan rajin ingin mencoretkan sambungan serba sedikit "moment as ummi and wife".

Sambutan hari raya tahun ni pun agak lejen juga bak kata blogger Diana Ishak sebabnya apa? sebab xde baju raya. Baju raya aku yang tempah awal terbeso plak sibuk punya sibuk x alter pas tu tetiba beli baju kat Gulati's dan mencuba nasib hantar tempah 4 hari lagi nak raya dan Allah masih sayangkan aku baju aku siap dengan jayanya. Tetapi masih lagi tidak dapat pakai sama warna anak beranak sebab baju Firas pulak xsiap. So pagi raya aku jer yang pakai baju baru tapi suami ku n anakku pakai baju tahun lepas. sedih aku.... Gambo family raya pun xde... :( orang lain cantik2 up gambo..apa nak buat kan... ni la jer yg sempat snap....

nampak x baju En Hazli kat belakang yang tergantung tu? da siap tp xpakai sebab baju anakanda ku xsiap. Tudung tu pun beli mlm raya time cari songkok Firas.. 

Dalam pada sedih-sedih tahun ni beraya xsenada dan seirama ternampak pulak gambar raya keluarga Che Ta kaler sama tema...waahhhhh....

hah kan sikit kurang sama... nak jugak...

Kesibukan apakah tahun ini?? Sebenarnya tahun ni aku pindah rumah tu yang agak sibuk sikit.. ingat ke entri lepas aku ada share gambo rumah baru aku tu? hah rumah tu la... dekat 5 bulan ke ko ngemas pindah? ni pindah rumah ke pindah gudang? xsiap2 kemas... 2 bulan pertama aku hanya berpindah dalam minda jer - maksudnya aku berangan merekacipta apa barang yang perlu aku packing dan bila aku nak panggil lori pastu fikir lagi nak angkut hari apa? siang ke malam ke nak cuti ke idak ke? adoiiii banyak nye nak fikir. itu baru fikir belom lagi apa-apa yang terjadi. hah mana tak lama proses pindah nye tu...

sesak nafas aku.

hah belanja sikit kecah nye pindah rumah, gambo lain nanti aku wat entri pindah rumah nanti aku masukkan, tapi thun bila aku xpasti. hehehehehe...aku rasa saat ni nak lari jauh-jauh lepas rumah ni siap kemas sepenuhnya baru aku nak balik... hhuuuaaaarrgghhhhh..... tapi apakan daya.. aku tak boleh ke mana2 dan aku juga perlu menyiapkannya... Tapi kat bawah ni aku belanja kan sketla gambo selepas di kemas...

cam tu jer jadinye.. hihi

Hati besar nak berkongsi banyak cerita gambar pun banyak telah di ambil tetapi kudrat nak mengupload yang belom ada. Cerita saya pun berakhir sampai sini dulu mungkin lagi sejam, sehari, sebulan atau pun setahun akan ada next entri.. hehe nobody knows...

babai..


No comments:

Post a Comment