hyatt firas

hyatt firas

Thursday 27 February 2014

Paprik ayam MELETOPSSS..

Woohoooooo... ini semua gara-gara tapau bekpes kat Muar Receipe Restaurant, pagi tu ada paprik ayam plak. Pepagi buta aku dah tapau mee hoon berlauk paprik.  Muar Receipe Restaurant ni tempat aku ngan officemate tapau setiap pagi... makanan nye sedap2 mcm masak kat rumah. So tanpa gagal aku

ngan officemate aku akan ke sini tapau sarap. Setiap Ahad, Selasa n Khamis ada bubur berlauk yang menjadi kegilaan kita orang...hohoho.. sibuk makan sedap hari2 pas tu sibuk merungut berat bertambah... Usaha mengecilkan badan aku masih ku 'on off' hhmmmm.... dan.... tokey kedai tu orang kampung aku.. Kak Ida namanye...

Time bekfes kat opis tu bual2 la ngan bos aku n member tu.. cite pasal resipi, tup tap tup tap petang tetibe beli bahan2 masak paprik. Tang masak sendiri kat umah ni mmg hubby aku suka bangat.... beria2 balik awal semalam. Balik opis amik Firas kat umah mak aku menonong balik. Dia ingat aku terror sgt masak paprik gaknye..dia xtau ni first trial aku.hukhuk....nasib ko la labu..... jom2 tengok the making of paprik idaman kalbu....



Cili api tu if korang tgk ada yg potong kecik2 n patah besar2 kan... kenapa? jawapannya yang patah besar2 tu aku tumbuk sekali dengan bawang merah dan bawang putih, untuk tumis la gamaknye...



Kobis bunga yang segar bugar dan juga kacang panjang yang muda mudi.. time ke kedai ni bangla2 tengah packing.



Isi daging ni hubby beli kat ayamas. bahagian dada katenye..



Daun limau purut. Da upload baru nampak cacatnye..


Air asam jawa yang macam nak masak 10 orang.. aku memang xreti nak mengagak.



Tumbuk-tumbuk..old skool sangat aku kan. Masak untuk dua orang malas aku nak blend, nanti lekat kat situ jer rempah ratusnye..

Hahahahasilllnyee....

Resepi nanti tunggu kot ada yang request baru aku update yer... if xder yang request terkubur cam tu je la resepinye... Seriously sapa2 yang xberapa nak pandai sangat masak cam ahkak ni leh try resepi ni. Sebab sangat simple tetapi hasilnye mmmuuuaaahhhh.... MELETOPSSSS....hihi.. (masuk lif tekan sendiri gamaknye) kalo x, xkan hubby I repeat..huhuhu....


Hah finally.... cam ni le jadinye.. kalah malam anniversary kata hubby aku...xoxo

Congratulation to me...kerana berjaya mencuba resepi baru. (walaupun org lain da berkali mencuba tapi aku baru ni nak cuba) 

Bubbye....


Huhuhu....disebabkan ada yang request resepi 'paprik ayam meletoppsss" so akak pon akan update resepinye...muahahahah...tunggu yer! cik Ct Zainaton officemate aku yang beria2 skodeng url blog ni..hihi....





2 comments: