hyatt firas

hyatt firas

Thursday 17 July 2014

Juadah Iftar lagi....

Salam Ramadhan Kareem....

Nak belanja gambo juadah iftar sepanjang Ramadhan 1435H ni. Tapi mana yang sempat jela sebab aku taklah particular sangat bercerita dan menulis macam blogger lain yang pro...hukhukhuk...
Bila baca blog orang lain best jer sangat teratur tapi bila aku menulis macam xbest jer...
Amatur katanya dalam bidang ini. hehehehe...
Gembira meraikan Ramadhan kali ini. "Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna agar dapat ku lalui dengan sempurna...."
Hamboi menyanyi kak tie... da da jom kita layannnnnn gambo dulu... Hah korang jangan terkezut tengok aku dlm gambo tu..huarrgghhh bulatnye...sebenarnya xsebulat tu. Itu disebabkan nampak tak kipas besor kat belakang kita orang tu? Kipas tu mengeluarkan angin yang kuat dan menerbangkan tudung baju semua jadi kembang hahahaha nak salahkan kipas pulak ko tie... xper tunggu lagi 6 bulan. ye ye jer... Apasal kita orang makan kat luar sebab jawapannye senang sang bapa nak smoking..huh alasan ekkk....



En Fauze dan Cik Wan
En Hadi  Pn Farah dan baby Hayyan
Firas menikmati ghazal dengan penuh minat..
 Hah makan kat sini pada aku biasa jer... macam tak de yang special cuma aku tertarik dengan kue tiaw goreng dia n roti john dia memang sedap gilerrr.... sampai ni aku teringat2 lagi... tapi gambo xsempat nak amik. Jom layan menu.....

Fillet Ikang ikan..

Kuih Muih
Ni makanan feveret orang Melaka. Asam Pedas Tetel.
Udang Black Pepper
Steamboat.  
Entrance  :)
Saja nak share lauk pauk yang sempat aku snap sebelum berbuka... citer Iftar lagi biar gambar berbicara...
Hari tu berbuka rumah mak safi, lauk simple jer tapi cukup menambat selera aku yang sentiasa berselera ni.hehehe....
Sotong masak kari memang meletoppss mak safi masak.. tapi hari tu cair sikit. apapun makan dulu pastu baru pekatkan.
hah bendi goreng kari.. pon special juga dari mak safi walaupun simple tapi sekali makan ingat sampai bila2.. Amboi kemain puji lagi...  masakan ibu kan memang paling best dalam dunia...
sambal belacan kemang yang meletoppss...
sardine roll aku buat sendiri..hahahah walaupun hitam tapi lembut kata hubby aku. hihihi yang penting effort tu ada!!


Oraite siap cite juadah Iftar lagi.. lagi...lagi nanti lah. Makan hehari tapi nak tangkap gambo asik lupe je if aku tak lupa berebut dengan Firas pulak.. Anak ummi yang sangat ummi sayang!!! mmuuuaahhmmuuaahhh......

Babai....

No comments:

Post a Comment