hyatt firas

hyatt firas

Sunday 20 July 2014

Kad raya oh kad raya........

Salamzzz....



Oooiittt!!! payahnya nak mencari kad raya sekarang ni. Berpusing-pusing naik pening kepala aku mencari kad raya ni...last2 ni jela yang ada. Kad raya memang banyak tapi untuk "suamiku" tak ada. Kali kedua aku menapak ke The Store tu walaupun dekat ngan opis aku tapi bulan2 puasa ni cuaca panas membuat bertambah lagi dugaan aku di bulan puasa ni. 

Kali pertama pergi tak ada, hari ini ku gagahkan jua menapak sekali lagi . If tak ada juga tak adalah kad raya untuk En Hazli tahun ini. Zaman dah moden aku pulak yang sibuk2 nak mencari kad raya bagai orang semua da wish raya kat fb, email, sms senang. Teringat zaman sekolah dulu time raya sibuk semua beli kad raya nak bagi geng2 and yang paling best kata-kata dalam kad tu bermacam-macam kata puitis, pantun, sajak .. pengsan la if baca sekarang. Antara pantun yang paling popular [pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas DAN juga pecah kaca pecah tong sudah baca harap gantung] hah amik ko zaman dolu2...

Tapi itu pilihan masing-masing kan, aku prefer kad raya untuk suami tersayang (hukhukhuk) sentimental value kononnye... Sejak berkenalan sampai da berumahtangga ni tanpa gagal pos kad raya. Ahhaaaiiiii... :)  So abang tahun ni lewat la sikit rasanya kad raya sampai yer... tapi ada juga yer.... tak la macam orang tu kata "sibuk tak sempat nak gi beli" okeh sibuk lah sangat... hihihihi... tak per dah biasa. Aku rasa bukan aku jer kot yang dah biasa mesti ada juga yang ramai kat luar sana yang dah biasa dengar jawapan macam tu....hahahahaha

N3 ringkas untuk meluahkan rasa zaman dah berubah dan aku dah tua dan susahnya mencari kad raya zaman sekarang. xmemasal kan....hihihi

ok babai...


No comments:

Post a Comment